پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
spot_img
خانهحتما بخوانیداساسنامه سازمان آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای بزودی نهایی می‌شود

اساسنامه سازمان آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای بزودی نهایی می‌شود

منادی سفیدان گفت: سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای بزرگترین سازمان آموزش‌های غیررسمی کشور بوده که حدود ۵۰ سال قدمت داشته اما اساسنامه ندارد.

علیرضا منادی‌سفیدان (نماینده تبریز و رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس) در حاشیه آیین گرامیداشت هفته ملّی مهارت و دومین جشنواره ملّی مهارت اظهار کرد: رونق اشتغال بدون بهره‌مندی از ظرفیت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و تقویت مهارت‌آموزی در کشور محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به رأی صحن علنی مجلس شورای اسلامی به بررسی طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور به‌صورت اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون آموزش، افزود: سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای بزرگترین سازمان آموزش‌های غیررسمی کشور بوده که حدود ۵۰ سال قدمت داشته اما اساسنامه ندارد.

منادی‌سفیدان با یادآوری اینکه آموزش و پرورش و آموزش عالی نیز باید به سمت مهارت‌آموزی در کشور حرکت کنند، گفت: ماهرشدن نیروی انسانی اساسی‌ترین رکن و هدف برای توسعه کشور بوده و در صورت تکمیل این پازل می‌توان به افزایش مهارت در کشور خوش‌بین بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای بیش از ۲۵ هزار مربی غیردولتی و بیش از ۵ هزار مربی در بخش دولتی فعال هستند که باید مشکلات این مربیان را برطرف و آن‌ها نیز مانند معلمان آموزش و پرورش رتبه‌بندی شوند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: نوع قانون‌نویسی ما در کمیسیون به‌نحوی خواهد بود که با بهره‌گیری از متخصصان و صاحب‌نظران این حوزه، دغدغه مربیان برطرف و جامعه به سمت ماهرشدن حرکت کند.

منادی با تقدیر از اهتمام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیل روند صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد گفت: بخش خصوصی برای رونق این حوزه باید گسترده از گذشته وارد میدان شود.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها