جمعه 7 اردیبهشت 1403
spot_img
خانهاختصاصیضربه سنگین پلیس به شبکه ۲۰۰نفره اجاره کارت بانکی در تهران

ضربه سنگین پلیس به شبکه ۲۰۰نفره اجاره کارت بانکی در تهران

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و انهدام شبکه دویست‌نفره اجاره کارت‌های بانکی برای کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایت‌های شرط‌بندی خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی اظهار کرد: در پی رصد و پایش روزانه فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد افرادی در قالب چند تیم چندنفره اقدام به اجاره کارت‌های بانکی شهروندان در پوشش کاریابی و استخدام شرکت‌های اینترنتی می‌کنند.

ضربه سنگین پلیس به شبکه 200 نفره اجاره کارت بانکی در تهران

این مقام انتظامی ادامه داد: موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان پلیس فتای پایتخت اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با ردگیری‌های دقیق سایبری یک شبکه بزرگ 200نفره را که در خصوص اجاره کارت‌های بانکی تحت پوشش شرکت‌های کاریابی در سراسر کشور فعالیت داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: کارشناسان این پلیس با بررسی‌های همه‌جانبه و اقدامات گسترده و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق به شناسایی تمامی اعضای این تیم در فضای حقیقی و مجازی شدند و با محرز شدن هویت آنها برای پلیس، پس از تشریفات قضایی مجرمین در چند عملیات پلیسی همزمان در نقاط مختلفی از استان تهران و چند استان همجوار دستگیر و به‌همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه این شبکه یکی از بزرگترین شبکه‌های اجاره کارت بانکی در سراسر کشور بود، ابراز کرد: متهمین پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود معترف شدند و گفتند؛ “کارت‌های بانکی افراد را با تبلیغات دروغین و وعده استخدام اینترنتی و حقوق بالا اجاره و در کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایتهای شرط‌بندی از آنها استفاده می‌کردیم”.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی شهروندان انجام می‌گردد ابتدا به‌عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی قابل ‌قبول نیست.

رئیس پلیس فتای پایتخت به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان کارت و شماره حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و فریب تبلیغات اغواکننده و میلیونر شدن یک‌شبه توسط سودجویان را نخورید، همچنین از شهروندان عزیز خواهشمند است هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به‌آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع‌رسانی نمایید.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها