پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
spot_img
خانهاختصاصیپیش‌بینی افزایش قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار

پیش‌بینی افزایش قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد ذخایر جهانی نفت ۲۰۰ هزار بشکه در روز در نیمه دوم سال جاری میلادی به خاطر کاهش تولید اوپک پلاس، پایین بیاید.

به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه اعلام کرد انتظار می‌رود ذخایر جهانی نفت 200 هزار بشکه در روز در نیمه دوم سال جاری میلادی به خاطر کاهش تولید داوطلبانه عربستان و پایین آمدن جمعی تولید کشورهای عضو اوپک پلاس، کاهش یابد.

پیش‌بینی افزایش قیمت نفت به بالای 90 دلار

این اداره در گزارش ماهانه خود اعلام کرد کاهش ذخایر جهانی عرضه را پایین‌تر از سطح مصرف نگه داشته و قیمت نفت را بالا می‌برد. پیش بینی می‌شود قیمت نفت خام برنت در 2024 به 94 دلار و 91 سنت برسد، در حالی که قبلاً 88 دلار و 22 سنت پیش بینی شده بود.

قیمت نفت طی ماه‌های اخیر بسیار بی‌ثبات بوده است. کاهش تولید داوطلبانه عربستان و روسیه از قیمت نفت حمایت کرده، اما نگرانی‌های اقتصاد کلان دورنمای تقاضای نفت را تحت تاثیر قرار داده است.

نفت برنت در حال حاضر کمی بالاتر از 86 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد کشورهای عضو اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس تولید خود را 300 هزار بشکه در روز در 2024 نسبت به سال جاری پایین می‌آورند.

این اداره پیش‌بینی می‌کند تولید نفت خام آمریکا 0.01 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش یافته و به 12.92 میلیون بشکه در روز برسد. تخمین زده می‌شود تولید نفت آمریکا 200 هزار بشکه در روز در 2024 بالا رفته و به 13.12 میلیون بشکه در روز برسد.

انتظار می‌رود مصرف نفت آمریکا 100 هزار بشکه در روز در 2023 و 100 هزار بشکه در روز دیگر در 2024 افزایش یافته و به ترتیب 20.1 و 20.2 میلیون بشکه در روز برسد.

طبق گزارش این اداره، مصرف سوخت هواپیمای آمریکا 6 درصد در سال آینده میلادی نسبت به سال جاری افزایش می‌یابد که نتیجه بالا رفتن تقاضا برای سفرهای هوایی است که به سطح قبل از بحران کرونا بازگشته است.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها