چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
spot_img
خانهاختصاصیرئیس مرکز ملی فرش ایران: مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه فرش...

رئیس مرکز ملی فرش ایران: مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه فرش حذف شد

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان “در برنامه هفتم نقش مرکز ملی فرش پررنگ دیده شده است” گفت: مالیات بر ارزش افزوده بر خرید مواد اولیه فرش در این دولت حذف شد.

فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران ظهر امروز، چهارشنبه، در سومین جلسه کمیته فرش دستباف استان کرمان در سال جاری با بیان اینکه نام کرمان با نام حاج قاسم عجین است و کرمان بعد از شهادت این شهید تاریخ جدیدی را برای خود رقم زده است، اظهار داشت: امروز افتخار داشتم که به زیارت مرقد شهید سپهبد قاسم سلیمانی بروم.

وی با اشاره به اینکه در تحقیق‌های بین‌المللی قالی کرمان جایگاه خاصی دارد و جالب است که بدون استثنا قالی کرمان در ضرب‌المثل‌های خارجی عنوان شده است، گفت: خاستگاه فرش ایران فرش دستباف کرمان است و این فرش دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای در گذشته بوده است که باید احیا شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران: مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه فرش حذف شد

رئیس مرکز ملی فرش ایران با تأکید به اینکه “قبل از هر کاری باید به فرهنگ‌سازی در حوزه فرش کرمان با استفاده از تمام ابزارها بپردازیم”، افزود: در سال گذشته تقریباً در تمام استان‌ها جشنواره فرش برگزار شد اما این جشنواره در کرمان برگزار نشده است.

وی با ابراز اینکه “جای خوشحالی دارد که استان کرمان تصمیم گرفته است امسال جشنواره فرش برگزار کند و از برگزاری این جشنواره استقبال می‌کنیم”، گفت: اگر فروش خوبی داشته باشیم، حتماً تولید ما هم خوب خواهد شد و مشکل اصلی ما در فروش و بازاریابی است.

رافع با تصریح به اینکه “اصرار بر راه‌اندازی کارگاه‌های متمرکز تولید فرش داریم”، ادامه داد: این امکان وجود دارد که سه هزار نفر به‌صورت کارگاه متمرکز در استان کرمان به‌اشتغال گرفته شوند و سرمایه‌گذار در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کارگزاری‌های فرش در کشور راه‌اندازی شده است که فرش شناسه تولید می‌گیرد، گفت: 19 کارگزاری فرش در کشور مجوز گرفته‌اند و استوارنامه آنها در دی ماه توسط رئیس جمهور اعطا می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه متأسفانه مطالبه‌گری در حوزه فرش کم است و ارتباط گرفته نمی‌شود، اضافه کرد: راور در استان کرمان به‌عنوان شهر فرش ثبت ملی شده است و پیگیر ثبت جهانی آن هستیم.

وی با اعلام اینکه “امکان راه‌اندازی مرکز رشد فرش در استان کرمان وجود دارد و این آمادگی را داریم اگر بخش خصوصی پای کار بیاید”، ابراز کرد: پروژه ارتقای ارزش افزوده صنعت فرش استان کرمان را در برنامه داریم که با همکاری سازمان یونیدو انجام می‌شود.

رافع با یادآوری اینکه بیمه قالیبافی قانون دارد و در دولت قبل کمرنگ دیده شد اما حذف نشده است، گفت: روز فرش در کشور ثبت شده است که با کمک اتاق بازرگانی انجام شد.

وی با اظهار اینکه در برنامه هفتم توسعه نقش مرکز ملی فرش پررنگ دیده شده است که نیاز به همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارد، افزود: حذف مالیات بر ارزش افزوده بر خرید مواد اولیه فرش در این دولت انجام شد که بسیار ارزشمند بود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه “موافق واگذاری ساختمان فرش کرمان به بخش خصوصی در قالب یک طرح خوب برای احیای فرش کرمان هستیم”، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح همکاری می‌کنیم.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها