جمعه 31 فروردین 1403
spot_img
خانهبورسدرج نماد معاملاتی سه شرکت در بازار توافقی

درج نماد معاملاتی سه شرکت در بازار توافقی

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس گفت: تاکنون نماد معاملاتی سه شرکت «تأمین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان»، «سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا» و «کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان» در این بازار درج‌ شده‌اند.

وحید روشن‌قلب، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس در خصوص کلیت بازار توافقی، اظهار کرد: طبق ماده ۳۶ قانون احکام دائمی توسعه، تمامی شرکت‌های سهامی عام که مشمول ثبت نزد سازمان هستند باید معاملات سهامشان در یکی از تابلوهای بورس یا فرابورس انجام گیرد.

او افزود: برخی از شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس به سبب ساختار مالی و زیرساخت‌های ناکافی کنترل داخلی، شرایط پذیرش در بورس و تابلوهای اصلی فرابورس را نداشتند و به همین خاطر در گذشته در بازار پایه فرابورس درج می‌شدند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس گفت: انجام معاملات همانند شرکت‌های پذیرفته شده‌ای که از لحاظ وضعیت عملیاتی و ساختار، حایز شرایط پذیرش نبوده اند، ریسک‌های مختلفی را برای خریداران سهام به دنبال داشت، در همین راستا مقرر شد بنا به مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس بازاری تحت عنوان (بازار توافقی) در فرابورس شکل گیرد تا سهامداران این شرکت‌ها بتوانند با سازوکار معاملاتی متفاوت معاملات خود را انجام دهند.

روشن‌قلب گفت: از این پس شرکت‌های سهامی عامی که نزد سازمان ثبت می‌شوند و حائز شرایط پذیرش نیستند در این تابلو درج خواهند شد و سهامداران می توانند در صورت تمایل و با درنظر گرفتن ریسک‌های مرتبط با این شرکت‌ها، به معامله سهام این شرکت‌ها بپردازند، لازم به ذکر است که این مصوبه شامل حال شرکت‌هایی که اکنون در بازار پایه فرابورس درج شده‌اند، نمی‌شود.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس در پایان بیان کرد: مطابق با اعلام شرکت فرابورس ایران، تاکنون نماد معاملاتی سه شرکت «تأمین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان»، «سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا» و «کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان» در این بازار درج‌ شده‌اند.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها