جمعه 10 فروردین 1403
spot_img
خانهبورستامین مالی ۲ همتی نخستین شرکت پروژه از بازار سرمایه

تامین مالی ۲ همتی نخستین شرکت پروژه از بازار سرمایه

پذیره‌نویسی سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال روز گذشته به پایان رسید. این نخستین تامین مالی شرکت‌پروژه از بازار سرمایه است.

پذیره‌نویسی سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس به عنوان نخستین شرکت پروژه در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای، در حالی پس از دو روز پیاپی، به پایان رسید که مطابق آن تامین مالی دو هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه انجام شد.

16 1

این پذیره‌نویسی که سنگ بنای آن در سفر استانی مدیران سازمان بورس و ارکان بازار سرمایه به استان کرمانشاه گذاشته شده بود، به حجم ۲۰ هزار میلیارد ریال و به روش صرف سهام و سلب حق تقدم از سهامدار فعلی که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) انجام شد و مشارکت کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی پس از امضا و تایید بیانیه ریسک در این پذیره نویسی با هر مبلغی امکان پذیر بود.

گفتنی است پیشتر نیز در مرداد امسال و در پی برگزاری همایش آشنایی با ابزارهای تامین مالی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، انتشار ١٥ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای شرکت جهان فولاد سیرجان  انجام شد تا به این ترتیب صنایع بیش از پیش از ظرفیت‌های بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

بر این اساس صکوک مرابحه این شرکت به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال جهت خرید ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه احیاء آهن اسفنجی از طریق فرابورس ایران عرضه شد.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها