جمعه 7 اردیبهشت 1403
spot_img
خانهبورسبیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس

نگاهی به معاملات هفته سوم تیرماه نشان می‌دهد، عموم بازار سرمایه از بلاتکلیفی فعلی بورس، زیان دیدند. به طوری‌که شاخص‌های بازار سرمایه با کاهش شدیدی روبه‌رو شدند و بستر تنها برای نمادهای بازار پایه مهیا بود.

bull bear fighting vector 53876 115

بازار سهام سومین هفته تیرماه را در وضعیتی ناامیدکننده سپری کرد. این هفته، شاخص کل بورس 131 هزار و 228 واحد، معادل 6 درصد فروریخت و با از دست رفتن کانال 2.1 میلیونی روی ارتفاع 2 میلیون و 71 هزار واحد متوقف شد.

اگرچه این هفته، دو خبر مثبت مبنی بر افزایش نرخ فروش محصولات بهمن‌موتور و گزارش خوب فولادی‌ها از جمله ارفع نیز منتشر شد، اما زور این خبرهای مثبت به خبرهای منفی پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها نرسید تا در نهایت، شاخص‌های بازار سهام افت زیادی را تجربه کنند.

بنابراین در طول هفته سوم تیرماه، بازار سهام روزانه با خروج پول مواجه بود و در هیچ‌کدام از روزهای هفته نتوانست پول حقیقی جذب کند. در نهایت، مجموع تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی در این هفته به چهار هزار و 288 میلیارد تومان رسید.

بیشترین و کمترین بازدهی

بیشترین بازدهی

بررسی معاملات هفته سوم تیرماه نشان می‌دهد، نمادهای بزرگ و پرطرفدار بورس، به شدت کاهش داشتند و در تمامی روزهای هفته بازار سهام سرخ بود. همچنین جدول بیشترین بازدهی نمادهای بورس، حکایت از آن دارد که میدان بورس این هفته در اختیار نمادهای بازار پایه بود.

نماد «وآیند» که پس از دو سال بازگشایی شد، با رشد 53 درصدی در یک روز، بار بازدهی هفتگی خود را بست و عنوان پربازده ترین نماد این هفته را از آن خود کرد.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها