سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
spot_img
خانهبازارسند همکاری‌های نفتی ایران و بلاروس امضا شد

سند همکاری‌های نفتی ایران و بلاروس امضا شد

ایران و بلاروس در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی نفت، محصولات پتروشیمی و تهاتر، سند همکاری امضا کردند.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران و آندری ریباکوف، مدیرعامل شرکت دولتی «بل‌نفت‌خیم» بلاروس، امروز (سه‌شنبه، 25 مهرماه) در حاشیه دیدار محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری با رومان گولاوچنکو، نخست‌وزیر بلاروس در شهر مینسک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

در این تفاهم‌نامه صادرات خدمات فنی‌ و مهندسی تجهیزات نفت، محصولات پتروشیمی مورد نیاز بلاروس، ایجاد همکارها در زمینه‌های مربوط به فناوری و در زمینه تهاتر موفقیت‌هایی انجام شد که در آینده نزدیک این تفاهم‌نامه اجرایی خواهد شد.

سند همکاری‌های نفتی ایران و بلاروس امضا شد

بر اساس این گزارش، اوجی امروز به همراه معاون اول رئیس‌جمهوری برای مذاکره و رایزنی درباره همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی همزمان با سی‌امین سالگرد روابط رسمی ایران و بلاروس، به مینسک سفر کرد.

در جریان این سفر، مخبر در دیدار با نخست‌وزیر بلاروس با بیان اینکه ارتقای روابط سیاسی طی دو سال گذشته باید به منافع اقتصادی و تجاری دو دولت – ملت منجر شود، گفت: می‌توان سطح مبادلات تجاری و اقتصادی را به یک میلیارد دلار در سال افزایش داد.

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت که ریاست کمیسیون اقتصادی مشترک را به‌عهده دارد، وزیر نفت و محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی، مخبر را در این سفر یک روزه همراهی می‌کنند.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها