سه‌شنبه 28 فروردین 1403
spot_img
خانهاقتصادیصادرات ۱۲۰ میلیون دلاری خودرو در نیمه اول سال

صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری خودرو در نیمه اول سال

در نیمه اول سال حدود یک میلیارد دلار محصولات پلیمری و ۱۲۰ میلیون دلار محصولات حوزه خودرو و نیرومحرکه و نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار لوازم خانگی صادر شده است.

بر اساس آمارهای اعلام شده از گمرک و سازمان توسعه تجارت  در 6 ماهه نخست سال جاری مجموع صادرات غیرنفتی شامل پتروشیمی و پایه نفتی، معدن و صنایع معدنی، صنعت و کشاورزی 67 میلیون و 744 هزار تن به ارزش 24 میلیارد و 144 میلیون دلار بوده است.

صادرات 120 میلیون دلاری خودرو در نیمه اول سال/ 200 میلیون دلار لوازم خانگی صادر شد

درمجموع در این مدت نسبت به نیمه نخست سال قبل وزن صادرات غیرنفتی 29 درصد رشد داشته، اما ارزش آن با افت 2.6 درصدی مواجه شده است. بیشترین سهم این صادرات مربوط به پتروشیمی و میعانات گازی است که نزدیک به 52 درصد (به لحاظ ارزشی) کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

براساس داده‌های اعلام شده معدن و صنایع معدنی نیز با رقمی نزدیک به 27 درصد در رتبه دوم قرار دارد. سهم صنعت و کشاورزی نیز از کل ارزش صادرات غیرنفتی به ترتیب 15 و شش درصد بوده است.

بر مبنای جدول زیر در نیمه اول سال حدود یک میلیارد دلار محصولات پلیمری و 120 میلیون دلار محصولات حوزه خودرو و نیرومحرکه و نزدیک به 200 میلیون دلار لوازم خانگی صادر شده است.

صادرات غیرنفتی ,

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها