جمعه 31 فروردین 1403
spot_img
خانهاقتصادیعلاقه صادرکنندگان روسی به بازار ایران

علاقه صادرکنندگان روسی به بازار ایران

مدیر بخش توسعه همکاری های دوجانبه در وزارت توسعه اقتصادی روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که بازار ایران مورد علاقه و توجه صادرکنندگان روسی است.

به نقل از خبرگزاری تاس، پاول کالمیچک، مدیر بخش توسعه همکاری های دوجانبه در وزارت توسعه اقتصادی روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که بازار ایران مورد توجه صادرکنندگان روسی است.

کالمیچک در “مجمع بین المللی صادرات کالاهای ساخت روسیه 2023” گفت: همکاری های دوجانبه ما به طور کلی بر اساس توازن منافع اقتصادی کشورهایمان است.

وی افزود: ما می بینیم که ایران یک اقتصاد رو به رشد و به ویژه یک بازار مصرف رو به رشد است که به نوبه خود برای صادرکنندگان ما بسیار مورد توجه است.

علاقه صادرکنندگان روسی به بازار ایران

این مقام روسیه خاطرنشان کرد: اکنون پتانسیل گسترده‌ای برای توسعه بیشتر همکاری‌ها بین این دو کشور وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما اکنون در حال تعامل بسیار نزدیک با دولت ایران هستیم تا شرایط مساعدی را برای توسعه بیشتر همکاری‌ها و افزایش گردش مالی تجاری ایجاد کنیم.

کالمیچک همچنین افزود: چشم انداز ما افزایش پروژه های مشترک در حوزه استخراج منابع معدنی است.

بر اساس این گزارش، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اخیراً طی اظهاراتی اعلام کرده بود که شرکت گازپروم موضوع ایجاد یک هاب گازی در ایران را بررسی خواهد کرد و افزود که اگر این پروژه ظرفیت خوبی داشته باشد، مسکو در آن مشارکت خواهد کرد.

پیش از این اظهارات، گزارش‌ها حاکی از آن بود که ایران قصد دارد با مشارکت روسیه، قطر و ترکمنستان، یک هاب گازی در منطقه صنعتی عسلویه در استان بوشهر ایجاد کند.

عسلویه به عنوان قطب تولید بزرگترین میدان نفت و گاز جهان یعنی میدان پارس شمالی-جنوبی شناخته می‌شود که در بخش مرکزی خلیج فارس در آب‌های ایران و قطر واقع شده است.

مجموع ذخایر زمین شناسی این میدان 51 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی و 7.7 میلیارد متر مکعب میعانات تخمین زده شده است.

بر اساس این گزارش، ذخایر قابل استحصال 35.6 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی و 3 میلیارد متر مکعب میعانات تخمین زده شده است.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها