پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
spot_img
خانهگردشگریبرگزاری تور گردشگری خبرنگاران خارجی و داخلی در آذربایجان شرقی

برگزاری تور گردشگری خبرنگاران خارجی و داخلی در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از برگزاری تور آشنایی خبرنگاران ملی و بین‌المللی با ظرفیت‌های گردشگری استان خبر داد و گفت: این تور که مرحله اول آن از شهرستان مراغه آغاز شد تا آغاز و حین برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری در استان ادامه می یابد.

احمد حمزه‌زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز، در روزهای ۲۶ تا ۲۹ مهر ماه امسال در سه سالن آذربایجان، شهریار و پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می شود و خبرنگاران داخلی و خارجی آنرا پوشش می دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: پیرامون برگزاری این رویداد مهم هنری و گردشگری، تور آشناسازی خبرنگاران ملی و بین‌المللی با ظرفیت‌های گردشگری استان آغاز شد.

وی افزود: در این تور رسانه‌ای خبرنگاران و عکاسان سه خبرگزاری خارجی راشا تی‌وی، آناتولی ترکیه و العربیه قطر و همچنین خبرگزاری‌ها و روزنامه های ملی و سراسری، ایران نیوز همچنین اصحاب رسانه و مطبوعات استانی حضور دارند.

حمزه‌زاده اظهار کرد: خبرنگاران و عکاسان حاضر در این تور رسانه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های تبریز، مراغه، اهر، کلیبر، اسکو و کندوان بازدید خواهند کرد.

آذربایجان شرقی با داشتن ۶ اثر ثبت شده در یونسکو و چهار هزار اثر تاریخی و باستانی که ۲ هزار و ۷۵ مورد آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، جزو چهار استان اول گردشگر پذیر ایران به شمار می رود.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها