شنبه 1 اردیبهشت 1403
spot_img
خانهگردشگریپل معلق شیشه‌ای هیر اردبیل دچار شکستگی نشده است

پل معلق شیشه‌ای هیر اردبیل دچار شکستگی نشده است

مدیر داخلی مجموعه پل معلق هیر اردبیل خبر شکستگی در این پل را تکذیب کرد و گفت: هیچ بخشی از این پل دچار شکستگی نشده است.

از روابط عمومی میراث‌ فرهنگی اردبیل ، رسول صادقی روز دوشنبه با اعلام این خبر با اشاره به اینکه بازرسی‌ها و سرویس دوره‌ای پل معلق به صورت هفتگی انجام می‌شود، افزود: متاسفانه در جریان سرویس دوره‌ای که در روز شنبه انجام شد یکی از کارگرها طی یک حادثه فوت شد.

او با ابراز همدردی با خانواده متوفی اظهار کرد: تمامی استانداردهای ایمنی برای استفاده گردشگران در این مجموعه رعایت شده و خبر منتشر شده در فضای مجازی به عنوان شکستگی پل صحت ندارد.

صادقی ادامه داد: خبر شکستگی در پل معلق شیشه‌ای هیر صحت نداشته و انتشار چنین شایعاتی غیر از ضربه به صنعت گردشگری استان نتیجه دیگری نخواهد داشت، بنابراین پیگیری قانونی انتشار این خبر کذب انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پل معلق شیشه‌ای هیر ، منطقه را به قطب گردشگری کشور تبدیل کرده و باعث رونق اقتصادی ، اشتغال و گردشگری منطقه شده است.

نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل ایران در شهر هیر که در سال ۹۸ افتتاح شد ، در ۲۲ کیلومتری اردبیل در مسیر جاده اردبیل به سمت سرچم قرار دارد.

دره “دربند” هیر با حدود ۲۳۴ هکتار وسعت در یک کیلومتری این شهر واقع شده ‌است و نهر همیشه پرآبی از میان این دره عبور می‌کند.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها