پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
spot_img
خانهگردشگرییک میلیون گردشگر از روستای جهانی کندوان بازدیدکردند

یک میلیون گردشگر از روستای جهانی کندوان بازدیدکردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال تاکنون بیش از ۶۰ هزار گردشگر خارجی و یک میلیون گردشگر داخلی از کندوان بازدید کردند.

احمد حمزه زاده روز پنجشنبه در مراسم کندوان روستای جهانی گردشگری با حضور رسانه های خارجی و داخلی در محل این روستا برگزار شد، اظهار کرد: اعطای نشان افتخار بهترین روستای گردشگری به کندوان موفقیت بزرگ برای ایران اسلامی، آذربایجان شرقی و شهرستان اسکو است.

وی ادامه داد: کندوان تنها روستای تاریخی و منحصر به فرد ایران است که در تمام فصول سال پذیرای گردشگران خارجی است.

وی توسعه گردشگری خارجی را یکی از اهداف مهم وزارت و اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: بر همین اساس اعطای نشان سازمان جهانی گردشگری ملل متحد مسیر دسترسی به این هدف را کوتاه کند.

حمزه زاده با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۰ هزار گردشگر خارجی و افزون بر یک میلیون نفر گردشگر داخلی از کندوان بازدید و اقامت کرده اند، گفت: این روستای گردشگری جهانی بیش از ۴۰ واحد اقامتگاه بومگردی با استانداردهای بین المللی است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت روستای صخره ای کندوان از وعده های پارسال مقام وزارت بود که امروز شاهد تحقق آن هستیم.

حمزاده زاده گفت: روستای کندوان پیشران گردشگری کشور خواهد بود.

روستای گردشگری کندوان آذربایجان شرقی از بین ۵۰۰ روستای کشور انتخاب شد

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز گفت: روستاهای جهانی باید زیرساخت و پایداری و مقررات زیست محیطی داشته باشند.
مصطفی فاطمی اظهار کرد: حکمرانان محلی در کندوان کامل هستند و روابط جهانی خوبی دارند اما هنوز نقایصی وجود دارد.
وی افزود: برای انتخاب و معرفی روستای گردشگری کندوان به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) از ۵۰۰ روستا به ۸۰ و سپس به هشت روستا در کشور رسیدیم.
وی یادآور شد: مدت یک سال تلاش های بسیاری برای تکمیل پرونده داشتیم و در وزارت هم شبانه روز کار کردیم که اتفاق مبارک برای ایران است.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها