جمعه 7 اردیبهشت 1403
spot_img
خانهفرهنگیبرخی آثار حوزه کودک و نوجوان تناسبی با فرهنگ ایرانی و اسلامی...

برخی آثار حوزه کودک و نوجوان تناسبی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارند

نفیسه‌سادات موسوی، داور بخش کودک و نوجوان جایزه شهید اندرزگو گفت: وضعیت ادبیات کودک و نوجوان امروز ما وضعیت کژدار و مریض، سهل و ممتنع است. از لحاظ خرید کتاب وضعیت خوبی داریم، اما بسیاری از آثار کمترین تناسب را با فرهنگ ایرانی اسلامی دارند.

نشست معرفی نامزدهای بخش داستان کودک و نوجوان سومین دورۀ جایزۀ ادبی شهید سیدعلی اندرزگو ظهر روز سه‌شنبه 25 مهرماه 1402 با حضور داوران این بخش جایزه، در سرای خانۀ کتاب و ادبیات برگزار شد.

برخی آثار حوزه کودک و نوجوان تناسبی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارند

یوسف قوجق داور بخش داستان و کودک نوجوان در این مراسم در سخنانی با بیان مولفه‌هایی از ادبیات انقلاب گفت: مولفه‌ داستان‌های انقلاب با ادبیات داستانی اشتراکاتی دارد که  این مولفه‌ها و شاخصه‌ها، ادبیات انقلاب اسلامی را برای عموم مردم، بالاخص برای کودکان خاص می‌کند. اگر بخواهیم شاخصه‌های مرتبط با ادبیات انقلاب اسلامی را مطرح کنیم باید از کلید واژه‌هایی همچون استکبارستیزی، تظاهرات و اعلامیه‌ها، امام‌خمینی(ره)، زندان، شکنجه، بازداشت، ساواک و شهربانی…سخن بگوییم که اغلب از سوی نویسندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین خاطر است که ما به ادبیات داستانی پسوند انقلاب اسلامی می‌دهیم. درواقع درون‌مایه ادبیات انقلاب اسلامی همچون شخصیت‌ها، زمان و مکان انقلاب باید در ادبیات انقلاب اسلامی لحاظ شود.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها