شنبه 1 اردیبهشت 1403
spot_img
خانهدانش و فناوریبلو اوریجین از یدک‌کش فضایی نسل جدید Blue Ring رونمایی کرد

بلو اوریجین از یدک‌کش فضایی نسل جدید Blue Ring رونمایی کرد

«حلقه آبی» یا همان Blue Ring بار دیگر خبر از بلندپروازی‌های «جف بزوس» در حوزه برنامه‌های فضایی می‌دهد. براساس بیانیه مطبوعاتی بلو اوریجین، این پلتفرم با هدف ارتقای قابلیت‌های این شرکت در حوزه فضا و تلاش برای گسترش حضور در این حوزه توسعه یافته و کماکان در مسیر بهینه‌سازی است.

بلو اوریجین امیدوار است با Blue Ring بتواند مشتریان تجاری و دولتی را جذب کند. بلو اوریجین که توسط جف بزوس تأسیس شد، اکنون فرصت‌های جدیدی پیش روی خود ایجاد می‌کند و از تشکیل واحدی تجاری با نام In-Space Systems خبر داده است.

حلقه آبی فرصت‌های جدیدی برای بلو اوریجین ایجاد می‌کند

به‌نظر می‌رسد فضاپیمای حلقه آبی در مدار متوسط زمین، منطقه سیسلونار قمری بین زمین و ماه و به قول این شرکت، حتی فراتر از آن نیز برای پشتیبانی از مأموریت‌های مختلف وارد میدان می‌شود. این شرکت ساخت یدک‌کش فضایی نسل بعدی را در راستای ارائه سرویس‌های سرتاسری ازجمله میزبانی، حمل‌ونقل، سوخت‌گیری و تدارکات در دستور کار خود قرار داده است.

این یدک‌کش باید بتواند محموله‌های بیش از 3 تن را حمل کند، درحالی‌که مانور بی‌نظیری در فضا ارائه می‌دهد.

«پل ایبرتز»، معاون ارشد سیستم‌های فضایی بلو اوریجین، در بیانیه مطبوعاتی این شرکت گفت: «حلقه آبی به دو مورد از دشوارترین چالش‌ها در پروازهای فضایی امروز پاسخ می‌دهد: رشد زیرساخت‌های فضایی و افزایش تحرک در مدار».

این یدک‌کش جدید این امکان را ارائه می‌دهد که مشتریان شرکت بتوانند به‌راحتی به مدارهای مختلف دسترسی داشته باشند، درعین‌حال به داده‌های حیاتی دست پیدا کرده و از انجام مأموریت‌های موفقیت‌آمیز اطمینان حاصل کنند.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها