جمعه 31 فروردین 1403
spot_img
خانهصنعتامکان افزایش ۱۵ درصدی تولید با کمک هوش مصنوعی

امکان افزایش ۱۵ درصدی تولید با کمک هوش مصنوعی

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به کاربردهای متعدد هوش مصنوعی در صنعت فولاد گفت: بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند تا ۱۵ درصد تولید را افزایش دهد.

نوید یاراحمدی کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کمکی که هوش مصنوعی می‌تواند به حوزه تولیدات مختلف صنعتی از حوزه بالادستی فولاد گرفته تا حوزه های پایین دستی داشته باشد، در حوزه کاهش ضایعات است، گفت: در حقیقت با کمک متخصصین می‌توانیم این اتفاق را با کمک هوش مصنوعی رقم بزنیم. مهم‌ترین قسمتی که می‌توان در آن کار کرد، کاهش مصرف آب است و هوش مصنوعی توانسته است به طور قابل توجهی مصرف آب را در صنعت  کاهش دهد.

وی افزود: مزیت دیگر هوش مصنوعی در حوزه تولید صنعتی افزایش سرعت تولید است و بهره‌گیری از این تکنولوژی می‌تواند تا 15 درصد تولید را افزایش دهد. نظارت موثر یکی دیگر از مواردی است که هوش مصنوعی در آن کاربرد دارد چه برای تصمیم‌گیران و چه برای ذی‌نفعان. کاربرد مهم دیگر هوش مصنوعی در حوزه صنعت کاهش خطرات زیست محیطی است. هوش مصنوعی می‌تواند با تغییر روند تولید بر این مسئله تاثیر گذاشته و خطرات زیست محیطی موجود در صنعت را کاهش دهد.

امکان افزایش 15 درصدی تولید با کمک هوش مصنوعی

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بهینه‌سازی مصرف انرژی کاربرد دیگر هوش مصنوعی در صنایع بالادستی از جمله فولاد است، گفت: یکی از راهکارهای توسعه هوش مصنوعی در صنعت  کمک گرفتن از معافیت‌های مالیاتی است که براساس قانون وجود دارد. صنایع می‌توانند به جای مالیات بخشی از درآمدهای خود را صرف تحقیق و توسعه کنند و به این ترتیب از معافیت مالیاتی نیز استفاده کنند.

امکان حل چالش‌های صنعت فولاد با کمک هوش مصنوعی

یاراحمدی تاکید کرد: تحلیل حساسیت براساس شبیه‌سازی، تحلیل بازار، سرمایه‌گذاری و انجام پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌های داخلی و خارجی از دیگر امکانات دپارتمان است. این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌های داخلی و خارجی داشته باشیم. در مورد نحوه همکاری اعلام آمادگی کردیم تا هر کدام از شرکت ها مایل باشند شرایط آنها را بررسی می‌کنیم و براساس محدوده‌ای که شرکت به ما اختیار می‌دهد، قرارداد را با آنها تنظیم خواهیم کرد.

وی گفت:  12 چالش نظام آموزشی کشور احصاشده  و حتی اگر یکی از این چالش‌ها بر طرف شود به نظام آموزشی کشور کمک کرده‌ایم.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه امروز در حوزه تولیدات صنایع بالادستی چالش‌هایی را استخراج کردیم که می‌توانیم با هوش مصنوعی آنها را بهبود دهیم، گفت: ما نیز از خبرگان و اندیشمندان دعوت کردیم تا بتوانیم یک مسئله را در صنعت  کم کنیم. انتظار داریم از مسئولان تا به ما کمک کنند و به ایده استفاده از هوش مصنوعی در صنعت توجه کنند.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها