پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
spot_img
خانهسلامت و زیباییبرخی دیدگاه‌ها در حوزه سلامت را باید تغییر دهیم

برخی دیدگاه‌ها در حوزه سلامت را باید تغییر دهیم

وزیر بهداشت، با تاکید بر اینکه همه افراد کشور باید پرونده سلامت داشته باشند، گفت: امروز مهم ترین هدف در نظام سلامت، اجرای برنامه سلامت خانواده است.

بهرام عین اللهی، در هفتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، با بیان اینکه باید برخی دیدگاه‌ها در حوزه سلامت را تغییر دهیم، اظهار داشت: متأسفانه دیدگاه بسیاری در کشور درمان محور است در صورتی که باید پیشگیری در اولویت باشد، همچنان که رهبری در بسیاری از بیانات خود بر اولویت قرار دادن پیشگیری تاکید فرموده اند.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بسیار ارزان است و باید سیستم پیشگیری را تقویت کرد، افزود: باید تمامی افراد در کشور پرونده سلامت داشته باشند تا بر اساس این پرونده بتوان برای سلامت جامعه برنامه ریزی جامع داشت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه لازم است در حوزه سلامت، از نیروی متخصص بهره جست، اظهار داشت: سازمان‌ها از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید اطلاعات کاملی را در اختیار برنامه ریزان قرار دهند تا بتوان در حوزه سلامت برنامه ریزی شایسته ای داشت.

عین اللهی عنوان کرد: با همکاری دستگاه‌های مرتبط، شاهد تحولاتی چشمگیر در حوزه سلامت خواهیم بود.

وی افزود: امروز مهم‌ترین هدف در نظام سلامت، سلامت خانواده است که اجرای این برنامه باید به صورت صد در صد الکترونیک صورت گیرد.

مطالب مرتبط

محبوب ترین ها